Mitt bästa köp

Mitt bästa köpt någonsin ( förutom Lambi då ;)  är även det hästrelaterat. Det är mina stigbyglar Sprenger Blow Balance. Jag köpte dom på Göteborgs horse show 2010 för cirka 1700 kr. Kom ihåg att innan jag köpte dom var jag väldigt osäker på att lägga ut så mycket pengar för ett par stigbyglar, men kan säga att jag inte har ångrat en sekund att jag köpte dom.
 
Stigbygelplattan är väldigt bredd vilket gör att det blir bra grepp och stöd för foten. Sen är stigbyglen lite skruvad och det gör att om man skulle tappa stigbyglen så är den lättare att få tag på! Men det absolut bästa av allt är att när man trampar ner hälen så sviktar stygbygelplattan med. Detta gör att knäna inte tar så mycket stryck då man slipper att sitta och trycka ner hälen.  ( som ni kan se på bilden nedan, Obs det är en annan stygbygel) Så har du problem med knäna ska du absolut skaffa dig ett par sådana! Sedan jag köpte dom här har jag inte haft ont en enda gång!  5/5 I betyg ;)
 
 
 
Så här står det om dom på www.henrikssonridsport.se
 
BOW BALANCE
Sprenger, Bow Balance
som är en optimalt balanserad stigbygel givetvis med System-4
och en extra
bred stigbygelplatta för extra komfort och balans.
System 4, innebär att
stigbygeln är rörlig och flexibel i fyra olika riktningar,
detta samt det
speciella gummit i plattan som är stötuppfångande skonar ryttarens leder och
ligament.
Det ger dig även en förbättrad skänkelposition tack vare sin
följsamhet.
Den böjda bågen samt System 4 gör att du lättare kommer ur
stigbygeln vid avfallning.
Den är även designad för att lättare kunna nås om
du tappar stigbygeln.
Det finns en höger och en vänster stigbygel, de är
märkta med L (vänster) och R (höger).
Det absolut senaste inom stigbyglar
från tyska kvalitetsmedvetna Sprenger.
Antrazit.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!