Vad jag vill bli när jag blir stor

I frågestunden fick jag frågan: Vad vill du bli när du blir stor? 
 
Ja det är en väldigt bra fråga. I nästan hela mitt liv har jag velat blir veterinär eller läkare. Vet inte riktigt vad det har kommit ifrån men har alltid velat hjälpa djur och människor. Har tyckt att det har verkat spännande. Men sen Lambi blev skadad har mitt intresse för att bli veterinär minskat. Höll nästan på att svimma när hon skulle sy ihop Lambis ben, haha så då märkte jag att detta är nog inget för mig.
 
Sedan dess har min plan varit att utbilda mig till läkare. Intresset för det har även ökat nu när jag har varit sjuk själv och när jag har varit en del på sjukhus. Det verkar vara ett spännade yrke, men inte helt lätt heller. Man måste vara skärp och intresserad av att försöka hjälpa människor, annars är det nog svårt. Nu när jag var sjuk och läkarna i början inte hittade orsaken till huvudvärken så " forskade" jag och pappa lite själva. Jag var inne mycket på google och läste om massa olika saker som kunde orsaka huvudvärk. Ärligt så tyckte jag det var väldigt intressant. Kunde sitta upp hur länge som helst och läsa. Det var då jag kände att läkare är något jag kan tänka mig bli. Samtidigt har jag mött läkare som har varit riktiga idioter som inte verkar intresserade alls och inte vill lägga ner någon extra energi för att hjälpa. Då har jag tänkt " jag ska bli läkare och till skillnad från vissa läkare ska jag hälpa mina patienter"
 
Det senaste halvåret har ett nytt yrke hoppat upp i huvudet och där är arktitekt/ designer. Jag har alltid tyckt och att planera och rita och jag har ett " öga" för form och bild. Ofta är det så om vi ska göra något med huset, eller något annat så brukar pappa fråga mig vad jag tycker istället för mamma ;) haha. Som när vi planerade att göra en inglasad altan så var det jag och pappas som bollade med ideer. För någon månad sedan funderade jag på att till och med byta till Teknik istället för Naturvetenskap. Så detta intresset har växt mer med tiden.
 
Ja alltså just nu vill jag blir antingen läkare eller arktitekt/ designer. Men antagligen så hinner man ändra sig hundra gånger om. Det blir att vänta och se helt enkelt vad som händer ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!