ÄNTLIGEN :D:D

Äntligen har läkarna eventuellt hittat felet på mig !! Efter ett halv års tid med massvis av undersökningar så hittade dom idag troligen felet :) Gjorde ett nytt ryggmärgsprov  idag vilket vissade förhögttryck. Har gjort ett sånt här prov två gånger tidigare med då vissade dom olika resultat. Första gången hade jag ett förhögttyrck andra gången inte, så nu när jag hade det igen kunde dom säga att det är så. Oftast finns det orsaker till ett förhögttryck, som t.ex. tumörer. Men i vissa fall finns det ingen förklaring varför det är så utan det bara finns utan att hitta orsaken. Detta brukar man kalla " tom tumör" och ger oftast samma symtom, fast det inte finns någon. Nu kommer jag få äta mediciner i ett halv år för o se om huvudvärken försvinner. Läkarna kan inte säga till 100% att jag har den här " sjukdomen" men just nu är det högst troligt. Får se om ett tag om det har blivit bättre helt enkelt:) Känns faktikst skönt att dom ev. har hittat felet så man slipper gå och ha ont hela tiden :(

Dock har jag FRUKTANSVÄRT ont i ryggen efter det här ryggmärgsprovet. Läkarna går alltså in i ryggen och igenom koterna o in i ryggmärgs vätskan.  ( bilden)


ungefär så här går det till, fast jag ligger ner när dom gör detta. För det första så gör det väldigt ont, sen är det oftast svårt att komma rätt, så på mig fick läkaren sticka om tre gånger o tillslut fick han hämta en annan läkare som fick göra klart det. Tog ungefär en och en halv timma att göra. Tyvärr råkade dom sticka nålen i en nerv som går till mitt ben, så benet liksom " flög iväg " och det gjorde j*vligt ont :( så nu ligger jag här i sängen o får inte röra mig. Ska nog lägga mig faktikst. Är livrädd att det ska blir en läka i ryggen som det blev sist så jag fick ligga på sjukhust.

Nu kommer jag antagligen få ta det lugnt i några dagar och kommer formodligen inte rida på någon vecka :(

Men man får vara glad att jag har chansen att bli frisk igen o få tillbaka mitt liv :D:D

Kommentarer
Postat av: Emma

tack emelie! din blogg är åxå jättefin :D

2012-01-05 @ 14:27:27
URL: http://emwizy.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Heja dig!!

Vila och kurera dig nu, kramar i massor ♥

2012-01-08 @ 17:24:57
URL: http://eliisabeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!