Familjen <3

Fick för ett bra tag sedan en fråga och jag kunde göra ett inlägg om min familj och självklart kan jag det :)



Min pappa Bjarne:) Säger bara en sak, Världens bästa pappa<3 Han är alltid lugn, snäll och fixar allt. Ställer alltid upp för alla och har många bollar i luften samtidigt utan att bli stressad. Han är hockeyagent men har sålt sin företag och  jobbar just nu på mammas företag. Han är hockeytränare för A-laget här i falköping där även mina bröder spelar. Han är glad o positiv och har inställningen " inget är omöjligt". Utan pappa hade nog våran familj varit kaos hahah ;)  Jag o pappa är ganska lika varandra vilket gör att vi gillar att retas o jävlas med varandra hahah;) Fast vi skrattar alltid åt det, så det är inget elakt :P Men vi brukar ha samma åsikter och tycka likadant. Kan säga att han är helt fantastisk och inte som alla andra pappor. När mamma jobbade i Norge var han hemma med 5 barn själv samtidigt som han hade sitt företag och höll på med hockeyn och alla våra aktiviteter och göra allt hushåll själv. Inte alla pappor som skulle göra det ;) Jag älskar min pappa !<3



Min mamma Ulrika :) Är en person som bryr sig om alla andra och vill alla väl. Är glad och positiv, men kan lätt bli stressad hahah, rena motsatsen av pappa ;) Hon är ingen person som ser något hinder i nått utan kämpar på i alla läggen. Hon har kämpat med två jobb, var av en i Norge under hela mitt liv för att vi ska få det så bra som möjligt <3 I höstas startade hon eget företag, så nu ser man henne inte så ofta hahah ;) Skämt åt sido men företaget kräver väldigt mycket tid och hon jobbar just nu varje dag från  06 till 22. Hon är den bästa mamma man kan ha även om jag och hon bråkar väldigt mycket hah. Vi är extremt olika vilket gör att vi alltid har olika åsikter och vi är lika envisa båda två och tycker att vi själva alltid har rätt. ;) Men både mamma och pappa vill alltid vårat bästa och stöttar oss barn till 100%. Och våran familj har en sjukt stark sammanhållning och har väldigt roligt tillsammans. <3 Älskar min mamma <3



Min store bror David som är 19 år och tog nyss studenten. Han är väl den som jag kommer bäst överrens med av mina syskon och vi har oftas samma åsikt. Kanske för att vi är äldst och inte orkar med små tjafs haha ;) Men han är en väldigt bra bror och har hjärtat på rätt ställe när det behövs ;) haha.
Hans fritidsintresse är hockey och han spelar i A-laget här i Falköping och han tränar JÄMT haha! Det är allt från löpning, styrketräning till hockey. David är också extremt mode fixserad!! Herregud det enda han lägger pengar på är märkes kläder ;) haha. Sen är han nog samtidigt den lataste i familjen och den som hjälper till minst. Som han säger brukar säga: jag är sparsam :P



Min lillebror Anton som är ett år yngre än mig, alltså 16 i år. Han är en otroligt glad o positiv person som ÄLSKAR att retas och jävlas med oss i familjen haha. Och jag som är en lätt retad person lätt blir förbannad :P Anton ju precis ut nian och kommer att börja på bygglinjen på Ållebergsgymnasiet till hösten. Hans stora intresse är hockey och han tränan minst lika mycket som David och om inte mer! Han spelar också i A-laget i Falköping och har gjort det två säsonger nu :) Även fast han är inte så gammal så är han väldigt duktig :) Anton är även diabetiker och har varit det i tre år nu, fast det är inte något som han tycker påverkar han, utan han kör på ändå :)



Mathilda som är fyra år yngre än jag, alltså 13 i år :) Hon är väl den jag kommer minst överrens om i familjen haha;) Typiskt tjejer. Det jag stör mig mest på är att hon tar mina kläder i stället för hennes och utan att fråga :@ Men när vi väl är sams så har vi roligt tillsammans ;) Hon och jag har ju Lambi tillsammans även fast det är jag som rider mest. Men planen är väl att hon ska ta över Lambi, så därför har hon börjat rida allt mer :) Mathilda går på Kyrkerörskolan och ska börja sjuan.



Min otroligt söta lillebror Pontus som är åtta år yngre än mig. Han är en kille men väldigt stort hjärta och bryr sig mycket om andra personer! Pontus är absolut inte blyg av sig vilket göra att han alltid säger vad han tycker och tänker haha ;) Samtidigt är han ett charmtroll ;) Till hösten kommer han börja trean på mössebergsskola. Han har inte direkt något fritidsintresse men han gillar att spela fotboll :) Måste också säga att han är riktigt smart av sig, så det är inte lätt att lura han haha;) Och enligt Pontus själv ska han bli rymdforskare när han blir stor haah!


Kan säga att jag älskar min familj, även om jag vissa dagar känner för att flytta hem ifrån hahah XD men så är det väl i bland.! Vi har alltid väldigt roligt tillsammans och alla våra resor vi har åkt på kommer jag aldrig att glömma<3 Vi är en familj som kan göra saker väldigt spontant utan någon vidare planering ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!