Vad jag var på i Torsdags ;)

De här var jag på i Torsdags i Lidköping. Detta gör man inte på sjukhus utan de är två privat personer som har läst medicin som har öppnat detta företaget och dom har lyckats bota flera personer med för högt tryck i ryggmärgen som jag har. Vi har valt att prova den här behandlingen eftersom läkarna på KSS inte vet något alls och tiden bara rinner i väg. Läkarna har varit otroligt elaka så jag har tappat allt förtroende för dom, så nu provar vi andra behandlingar  istället :)  








Dr.Sutherland upptäckte att hjärnan, hjärnhinnorna och ryggmärgen med sin vätska utgör ett slutet system. Detta system har , precis som det kardiovaskulära system ( hjärtats pulssystem), sin egen KranioSakrala " puls".
I en frisk kropp ligger pulsationerna vanligast på 6- 12 / minut, en rytm som kan kännas i hela kroppen men vanligast i kraniums olika ben och jäms med ryggraden, och ner till korsbenet / höftbenen. Denna pulsation eller rörelser skapar mycket små rörelser i huvud, ansikte, ryggkotor, korsbenet, bäckenbenet, men även den övriga kroppen. När en kropp befinner sig i ohälsa kan detta system bli kraftigt påverkat och leda till olika rotationer låsningar och glidningar. KranioSakral behandling påverkar kroppens olika system och genom att återställa det hydauliska trycket kan också kroppens balans återställas så att kroppen kan självkorrigeras och läkas.

Behandlingen påverkar främst fem stora områden: centrala nervsystemet, ryggmärgsvätskan, olika hinnor i hjärnan och ryggraden, kraniums ledstrukturer och korsbenets rörelse i förhållande till höfterna. Den är mycket varsam och syftar till att assistera kroppen till självläkning.

I USA och England har medicinsk forskning visat att denna terapiform har mycket god effekt på en persons fysiska , emotionella och mentala hälsa. I USA används KranioSakral terapi när allt annat inom skolmedicinen och alternativmedicinska behandlingsformer inte har gett önskat resultat..


När dom kollade min puls i ryggmärgen så kände dom inte alls och sen var den alldeles för snabbt, vilket antyde på ett blockning i hela ryggmärgen. Men även mitt huvud var blockerat och det är därför jag inte har kunnat få in någon " information"  i skolan.  Hjärnan kan inte ta tills sig informationen. Dom som gjorde behandlingen tror att min huvudvärk beror på att jag har fått skador på hjärnan efter alla hjärnskakningar. Att det har blivit blockeringar och låsningar i hjärnan och det innebär att ryggmärgsvätskan inte kan flyta runt på samma sätt och då blir trycket för högt. Hoppas verkligen att detta funkar!! Känns som detta är mitt sista hopp! 9 månader har gått snart och det har inte funnits en dagen eller minut då jag har varit utan huvudvärk.. 

Dock ska jag heller inte rida på tre veckor, men får se hur länge jag klara att hålla mig ;) Det har bara gått några dagar och jag är redan ridsugen ;) haha

http://www.lidkoping.org/nya.krafter/Kranisakral.htm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!