Lambada

                                 

Här kommer ett inlägg om min häst :)

Lambada men även kallad Lambi är en maxad D-ponny ( 148 cm i mankhöjd ) och är född 1997. Hon är en ridponny om jag inte minns fel ;) Jag köpte henne ifrån Jönköping och där hade hon gått LC hoppning och LB dressyr, men även debuterat fälttävlan. Den 7/12 2009 blev hon min <3 och sedan dess har hon tävlat LC hoppning( ej med mig) och jag har ridigt LC dressyr.

Lambi var den första och enda ponnyn jag provred, vet att man ska prova flera men jag blev totalt förälskad i henne och hon var exakt den ponnyn jag sökte :) Hon är pigg och glad att rida och gillar att arbeta! Kan säga att det är aldrig tråkigt att rida henne ;) Hon passar de flesta ryttare då hon anpassar sig efter vad ryttaren kan. Ju mer du kan desto mer får du jobba ;) haha.  Lambi är en riktigt duktig hopp-ponny och hon älskar att hoppa !!:) Dock kan hon blir väldigt pigg o stark ;). Men hon är minst lika duktig i dressyren som i hoppningen! Hon är trafiksäker och inga problem att rida ut med, tycker det är riktigt roligt att få komma ut i skogen :)

Lambi kräver dock en ryttare med fasthand i hantering! Vad mer kan jag säga att hon är det bästa som har hänt mig och jag ångrar inte en sekund att jag köpte henne <3 Älskar dig Lambada <3

Är det något mer ni undrar som jag inte fått med så fråga på ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!